Wat is Concept Creatie? Het creëren of verbeteren van een concept is het verduidelijken van je identiteit en boodschap naar de klant toe.

Goed gevonden worden middels zoekmachine optimalisatie is 1 ding. Echter de juiste snaar weten te raken bij je doelgroep in combinatie met je te onderscheiden van je concurrentie is waardoor de top zich onderscheid van de middenmoot.

Een goed online marketing concept begrijpt, d.m.v. het doen van onderzoeken, wat de klant wil en straalt dit uit op alle mogelijke manieren. Vanuit de naam, de bedrijfskleuren, de look and feel van de website tot aan het aanbod van de producten aan toe.

Klantvertrouwen creëren doe je door een concept te maken waarmee de klant zich goed kan voelen en daarmee een positief gevoel weet te creëren waardoor deze terug zal willen komen.

Het Idee

Wat is de missie van het bedrijf? Wat is het doel dat bereikt moet worden? Wat zijn de beschikbare middelen om daar te komen?

De Uitwerking

De concept realisatie kan alleen goed gedaan worden met de juiste hoeveelheid kennis. Onderzoek de markt, onderzoek je concurrent en onderzoek je doelgroep.

De Bijsturing

Als alles eenmaal loopt is het tijd om de boel te perfectioneren. Kijk hoe klanten reageren door goed te luisteren naar hun feedback op de klantenservice, je ads en het surfgedrag.

Huisstijl

Wanneer de huisstijl eenmaal staat is het zaak herkenbaarheid te creëren in alles wat je doet. Zorg ervoor dat klanten vertrouwd met je worden door je logo, kleuren en boodschap terug te laten komen in alles wat je doet.

Social Media advertenties, banners, Google Ads, flyers, video’s. Straal je identiteit met zelfvertrouwen en trots uit en klanten zullen het gevoel krijgen dat er naar je geluisterd moet worden als ze willen vinden waarnaar ze zoeken.

De Stappen

Zelfreflectie - Waar staan we en waar willen we naartoe? Bepalen wat de sterke punten zijn en wat de toekomstige sterke punten behoren te zijn.

2. Concurrentie - Om jezelf te onderscheiden moet je weten wie je concurrenten zijn. Wij bepalen hun sterktes en zwaktes en laten zien waar de kansen liggen.

3. Doelgroep - We analyseren je huidige klanten op leeftijd, geslacht, locatie en interesses en kunnen dan bepalen of er ergens kansen blijven liggen.

4. Grafisch - Tijd om de website een nieuw gezicht te geven door het kiezen van de juiste kleuren en eventuele illustraties toe te voegen.

5. SEO - Uitgebreid zoekwoordonderzoek, creatie categoriestructuur én toevoegen hoogwaardige SEO teksten met de juiste Tone of Voice.

Nieuwsgierig naar
wat wij voor jou
kunnen doen?