• Home / SEO / Linkbuilding Strategie –…
Linkbuilding Strategie

Linkbuilding Strategie – Balans tussen budget en einddoel

Wanneer het tijd is om aan linkbuilding te doen, is het belangrijk om de juiste linkbuilding strategie te hanteren. Staat jouw website er SEO technisch goed bij? Check! Heb je kwalitatief sterke SEO teksten geschreven? Check! Wat dan nog rest én het meest belangrijke onderdeel van alles is, is het verkrijgen van kwalitatieve links naar je website. 

Gezond linkprofiel

Een goede linkbuilding strategie begint bij een analyse van je linkprofiel. Hoe ziet je linkprofiel eruit? Heb je verschillende soorten websites die naar je verwijzen? Welke pagina’s ontvangen verwijzingen? Welke autoriteit geven deze links mee? Is het een schoon linkprofiel? Met andere woorden, staan de websites die naar je verwijzen bij Google goed bekend? Zo niet, dan zal dit je ‘spam score’ verhogen waardoor je als minder betrouwbaar bekend zal komen te staan bij Google en je meer moeite zal ondervinden om hoger in Google te komen. Zorg er daarom voor dat ‘vuile’ links een ‘no follow’ verwijzing krijgen zodat de Google bot deze niet meeneemt tijdens de crawl van jouw website.

Goede verdeling linkbuilding

Een gezond linkprofiel vraagt daarnaast om een goede verdeling van de linkbuilding. Wanneer je allemaal links ontvangt van bijvoorbeeld Startpagina’s dan ziet Google dit als onnatuurlijker, of minder organisch, dan in vergelijking met andere websites. Deze andere websites hebben normaal gesproken een verdeling van Startpagina’s, Directe Verwijzingen en Blogposts. Het is dan ook zaak om een bepaalde verhouding aan te houden bij het vergaren van de juiste links.

Organische linkbuilding tips

Naast betaalde linkbuilding, welke voornamelijk middels partnerpagina’s en blogposts gaat, mag een organische vorm via social media niet ontbreken. Hoewel verwijzingen vanaf sociale media niet meedoen betreft de autoriteit van je pagina, kijkt Google wel naar de hoeveelheid bezoekers die op een pagina komen waardoor de pagina interessanter wordt voor Google om aan anderen te promoten.

Andere organische linkbuilding vormen kunnen bijvoorbeeld verwijzingen zijn vanaf fora. Je zou zelf een gebruiker kunnen aanmaken en links kunnen plaatsen om je linkprofiel te versterken zonder hiervoor te moeten betalen.

Linkbuilding potentie

De potentie van een linkbuilding strategie kan worden bepaald wanneer de concurrenten zijn geanalyseerd, het budget is gekozen en de zoekwoordanalyse is voltooid. Wat is een realistische doelstelling om te behalen en waar liggen de kansen? Onnodig geld zetten op een doelstelling die ontzettend moeilijk behaald kan worden kan verkeerde verwachtingen geven. Echter aan de andere kant kunnen er factoren zijn, die je een voordeel geven ten opzichte van je concurrentie en daardoor je juist wel een poging zou moeten wagen op dat zoekwoord met extra veel zoekvolume.

De relevantie van relevantie

Ben jij een specialist op jouw vakgebied? Dan zullen de door Google te lezen zoektermen relevanter aan mekaar zijn dan bij een concurrent die zich focust op meerdere vakgebieden. Nu kan het zijn dat de Domein Autoriteit hoger is van jouw concurrent, het feit dat jouw website relevanter is, omdat het zich specialiseert, is ook een erg belangrijke factor om hoger te komen in Google.

Linkbuilding uitbesteden

Wil jij graag boven je concurrenten staan en is er behoorlijk wat concurrentie? Dan is organische linkbuilding, dus het zelf vergaren of creëren van linken, een ontzettend tijdrovende taak. Gezien tijd gelijk staat aan geld is het goedkoper om linkbuilding uit te besteden aan een specialist. The SEO Family heeft een ontzettend sterk publisher netwerk, waarmee in combinatie met een sterke SEO optimalisatie en het juiste budget, elke Google positie behaald kan worden die benodigd is.

Wens je meer te weten te komen over de mogelijkheden voor het uitbesteden van linkbuilding neem dan contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.

Schrijf een bericht

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *